Airport Infrastructure

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Aéroport de Cambridge Bay

BGC Engineering Inc. (BGC) a été chargé par Transports Canada, en partenariat avec le gouvernement du Nunavut et Ingénieurs Canada, d’appliquer le protocole d’évaluation de la vulnérabilité à l’aéroport de Cambridge Bay.

Cet aéroport est situé sur l’île Victoria, au Nunavut, à environ 2,6 km à l’ouest du hameau de Cambridge Bay et est la propriété du gouvernement du Nunavut. Il a été construit dans les années 50 et est le seul aéroport où les avions à réaction atterrissent sur une piste en gravier.

French

Aéroport d’Inuvik

BGC Engineering Inc. (BGC)  a été chargé par Transports Canada d’évaluer la vulnérabilité des aéroports du Nord aux changements climatiques.

Dans le cadre de ce mandat, une évaluation de la vulnérabilité aux changements climatiques a été réalisée pour l’aéroport Mike Zubko d’Inuvik, situé dans la zone de pergélisol continu des Territoires du Nord-Ouest.

L’ évaluation a porté sur les tendances climatiques prévues sur 30 ans dans la région d’Inuvik, tendances qui sont basées sur les données climatiques historiques et les modèles climatiques.

French

Aéroport de Churchill

BGC Engineering Inc. (BGC)  a été chargé par Transports Canada d’évaluer la vulnérabilité des aéroports du Nord aux changements climatiques.

Dans le cadre de ce mandat, une évaluation de la vulnérabilité aux changements climatiques a été réalisée pour l’aéroport de Churchill, situé dans la zone de pergélisol continu du nord du Manitoba.

L’évaluation a porté sur les tendances climatiques prévues sur 30 ans dans la région de Churchill, tendances qui sont basées sur les données climatiques historiques et les modèles climatiques.

(disponible en anglais seulement)

French

Inuvik Airport Climate Change Vulnerability Assessment

BGC Engineering Inc. (BGC) was retained by Transport Canada (TC) to carry out an assessment of northern airports and their vulnerability to climate change.

As part of this work a climate change vulnerability assessment was carried out for Inuvik’s Mike Zubko Airport located in the continuous permafrost zone of the Northwest Territories in Canada.

The assessment looked at a 30-year projected trends for the Inuvik region, which are based on historic climate data and climate projections using climate models.

English

Churchill Airport Climate Change Vulnerability Assessment

BGC Engineering Inc. (BGC) was retained by Transport Canada (TC) to carry out an assessment of northern airports and their vulnerability to climate change.

The climate change vulnerability assessment was carried out for the Churchill Airport located in the continuous permafrost zone of northern Manitoba, Canada.

The assessment looked at a 30 year projected trends for the Churchill region, which are based on information from historic climate data and climate models.

English

Cambridge Bay Airport Climate Change Vulnerability Assessment

BGC Engineering Inc. (BGC) was commissioned by Transport Canada (TC) in partnership with the Government of Nunavut Territories and with Engineers Canada to apply the vulnerability assessment protocol to the Cambridge Bay Airport.

The airport is located on Victoria Island, Nunavut, approximately 2.6 km west of the hamlet of Cambridge Bay, and is owned by the Government of Nunavut. It was constructed in the 1950s and is the only airport in Canada where jet aircraft land on a gravel runway.

English

Assessment of Toronto Pearson Airport Infrastructure

The GTAA decided to undertake an engineering vulnerability assessment of infrastructure in the context of both the existing climate and future climate change using the PIEVC Protocol. The Protocol is a step-by-step process to conduct an engineering vulnerability asessment on infrastructure due to climate change.

Potential issues and concerns arising from changing climate:

French

Assessment of Toronto Pearson Airport Infrastructure

The GTAA decided to undertake an engineering vulnerability assessment of infrastructure in the context of both the existing climate and future climate change using the PIEVC Protocol. The Protocol is a step-by-step process to conduct an engineering vulnerability asessment on infrastructure due to climate change.

Potential issues and concerns arising from changing climate:

English